Шановний пане Гном!
Я отримала від виконавця послуг з утримання підписаний ним договір по пост. 529, який повністю збігається з типовим — тобто рамочний договір, в якому жодні умови не конкретизовані.
Пишу лист-відмову від укладення запропонованого договору на підставі відсутності в ньому низки істотних умов, визначених ст. 26 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги». Серед іншого пишу:
«- у порушення вимоги п. 5 ч. 1 ст. 26 Закону «Про житлово-комунальні послуги» у Договорі не визначений порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості — у п. 10.3, 10.7, 13.4 Договору містяться посилання на визначені законодавством порядок, розмір і строк, однак не зазначені конкретні нормативно-правові акти органів державної влади і місцевого самоврядування із зазначених питань, які діють на час укладення Договору, або, якщо таких актів не існує, не наведені безпосередньо в Договорі порядок, розмір і строк;»Ось так виглядають ці пункти в отриманому Договорі (один до одного як в типовому):
«10. Споживач має право на:
3) зменшення розміру плати за надані послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості у визначеному законодавством порядку;
7) зменшення розміру плати за перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт та отримання компенсації за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт у розмірі, встановленому законодавством;
13. Виконавець зобов'язаний:
4) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживача і проводити відповідний перерахунок розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників;»
Те саме пишу щодо інших порядків, які є істотними умовами договору відповідно до ст. 26:
«- у порушення вимоги п. 7 ч. 1 ст. 26 Закону у Договорі не визначений порядок контролю та звіту сторін...
- у порушення вимоги п. 8 ч. 1 ст. 26 Закону у Договорі не визначений порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг...».Адже споживач має право на отримання всієї необхідної інформації вчасно, тобто про відповідні нормативно-правові акти споживач має знати на момент укладення договору, і не повинен витрачати час і кошти на отримання тої інформації про порядки, методики тощо, яка має бути надана виконавцем своєчасно і безкоштовно.
Як Ви вважаєте, відсутність конкретизації істотних умов договору, тобто відсутність зазначення конкретних НПА або порядків, є порушенням вимог ст. 26 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»?
Якщо можливо, прошу відповісти терміново, бо строк моєї відповіді виконавцеві вже збігає.